BESTEL INFO  - Alle soorten Aasbloemen met schitterende bloemen, wel en niet ruikend !

Winkelwagen

BESTEL INFO


BESTEL-INFORMATIE

We proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn !
Voor vragen en bestellingen kunt u ons 7 dagen per week bereiken via de knop Contact (rechtsboven).
Uw vragen worden meteen beantwoord als we online zijn, maar uiterlijk op dezelfde dag voor 24.00 uur

  Bestellen in het kort
  1. Klik op de Winkelwagen (rechtsboven) om in 3 stappen uw bestelling door te geven.
  2. Met de knop Contact (rechtsboven) kunt u ons bereiken voor vragen.
  3. Wij vragen betaling vooraf, zodat we later geen vervelende incasso-procedures hoeven te starten.
  4. U betaalt bij uw eigen bank, bijv. online via een beveiligde internet-verbinding.
  5. De besteller betaalt de portokosten (zie de tabel hieronder).
      Een brief kost -- tot 2 kilo in Nederland maximaal 3,84 Euro.
                            -- tot 100 gram 3,15 Euro, en tot 250 gram naar Belgie 5,25 Euro. 
      Een aangetekend en verzekerd pakket kost : 
      --  tot 10 kilo in Nederland 8,05 Euro .
      --  tot 2 kilo naar Belgie 14,30 Euro.
  6. We versturen uw bestelling van stekken in een stevige brievenbusdoos via PostNL (maximaal 3,84 Euro in NL).
      Grote bestellingen (o.a. planten en grond) versturen we het liefst aangetekend en verzekerd.
  7. Uw bestelling versturen we binnen 1 - 5 dagen na ontvangst van uw betaling.
  8. Na verzending wordt uw bestelling bezorgd :
      -- op de volgende dag in Nederland (gewoon pakje en brief, maar niet op Zondag).
      -- op de volgende werkdag in Nederland (aangetekend en verzekerd pakket en brief).
      -- in 1-2 dagen (pakje in Belgie).
      -- of 2-3 dagen (brief naar Belgie).
  9. U mag uw bestelling naar ons terugsturen binnen 7 werkdagen zonder opgave van redenen.
10. U krijgt 10% korting vanaf een bestel-bedrag van 100 Euro (exclusief boeken).
11. Bestellingen vanaf zo'n 100 Euro kunnen soms worden afgegeven op een NS-station in Nederland.

  OVERZICHT VAN DEZE PAGINA
  Klik op het onderwerp om er direkt naar toe te gaan.
  U keert terug naar de bovenkant van deze pagina met:
  -- de home-knop op het toetsenbord.
  -- de terug-knop (met <-- pijl) linksboven in uw browser (Internet Explorer, Firefox enz).

 BESTELLEN, KORTING 
 VERZENDEN
 TERUGSTUREN















 





 

 

  1. VRAGEN  

  1. Vragen
  Rechtsboven elke pagina staat het tabblad "Contact" .
  Stuur een e-mail met uw vragen, of vul het vragen-formulier in.
  Het verplicht u tot niets.

  Reageer ook met :
  1.1 vragen over (nog) niet aangeboden Aasbloemen of artikelen.
        Lang niet alle Aasbloemen en artikelen staan op deze website !
        We kweken ook veel andere bijzondere Cactussen en Vetplanten.
  1.2 bijzondere wensen zoals grotere aantallen per soort (meer dan 10 stuks).
        Dit  i.v.m. beschikbaarheid en korting.
  

 

  2. BESTELLEN

  2. Bestellen met de Winkelwagen
  Rechtsboven elke pagina staat de Winkelwagen.
  Hierin bevinden zich alle artikelen die u in de Winkelwagen hebt geplaatst.
  Door op de groene knop Bestellen te klikken komt u op de Winkelwagen-pagina.

  3. Winkelwagen-pagina
  Hier ziet u alle artikelen die u in de winkelwagen hebt geplaatst.
  Elk artikel kunt u verwijderen, of het aantal aanpassen.
  De totaalprijs van uw bestelling staat rechtsonder op deze pagina. 
  Door op de groene knop Bestellen te klikken komt u op de Bestel-pagina's Stap 1, 2 en 3.
 
  4. Bestellen - Stap 1, 2 en 3
  Op deze bestelpagina's kunt u gegevens invullen over de verzendwijze, uw adres, en opmerkingen.
  Op elke pagina staat uitleg over de in te vullen gegevens.
  Door op de knop Volgende te klikken komt u op de volgende bestelpagina.

  5. Bestellen - Stap 3 
  Hier staat een overzicht van uw bestelling, samen met uw naam en adres-gegevens.
  Controleer deze gegevens goed !
  Als u op de knop "Verzend bestelling" klikt wordt uw bestelling naar ons verstuurd.

  6. Bevestiging van uw bestelling
  Binnen enkele minuten ontvangt u een automatisch verstuurde bevestiging van uw bestelling.
  Ontvangt u deze bevestiging niet, neem dan contact met ons op via de Contact-pagina.
   
  7. Vrijblijvende rekening
  Wij sturen u op dezelfde dag voor 24:00 uur een e-mail met een compleet overzicht van uw bestelling.
  De precieze verzendkosten staan hierin ook vermeld.

  8. Kopen
  Pas nu beslist u of u de Aasbloemen en artikelen wilt kopen of niet.

  Als u het totaal-bedrag van uw bestelling aan ons betaalt is er een koop-overeenkomst gesloten.
  Die u binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw bestelling weer kan opzeggen !
  Zie het tabblad "Online kopen" bovenaan elke pagina.

  9. Reserveren tijdens 3 werkdagen van de bestelde artikelen
  Nadat wij aan u een e-mail met de kosten hebben gestuurd, 
  reserveren wij de door u bestelde artikelen 3 werkdagen (72 uur).
  Voor betalingen uit het buitenland geldt een termijn van 5 werkdagen (120 uur).
  Vooral voor boeken en sommige Aasbloemen met een beperkte voorraad is dit belangrijk.

  10. Wijzigen van uw bestelling
  Een al gedane bestelling kan worden gewijzigd zolang wij uw e-mail met uw veranderingen kunnen lezen.
  

 

  3. BETALEN

  11. Graag vooraf betalen van de rekening
  Wij verlangen betaling vooraf, want wij hebben geen zin om maandenlang te wachten op wanbetalers.
  En daarna op vervelende incasso-procedures.
  Wij zijn liever nuttig bezig met onze goedwillende klanten, en met onze Aasbloemen en webwinkels !

  12. Veilig betalen bij uw eigen bank van de toegestuurde rekening
  In drie werkdagen (72 uur) dient uw betaling op onze giro-rekening te zijn bijgeschreven.
  Voor betalingen uit het buitenland geldt een termijn van 5 werkdagen.
  U betaalt bij uw eigen bank met een beveiligde internet-verbinding.
  Of met een overschrijvingskaart van uw eigen bank.

  13. Betaling niet bijgeschreven in drie werkdagen (72 uur)
  Hebben wij uw betaling niet in 3 werkdagen (72 uur) ontvangen, 
  dan wordt uw reservering automatisch opgeheven.
  En komen boeken en sommige Aasbloemen weer vrij voor de verkoop.

  14. Bestelling alsnog betalen na drie werkdagen
  Wilt u na het verlopen van drie werkdagen nog steeds de bestelde goederen kopen en betalen,
  laat ons dat per e-mail weten.
  Wij kijken dan of de boeken en Aasbloemen nog in voorraad zijn.
  Ze kunnen net door een andere besteller zijn gereserveerd ....

  15. Andere manieren van betalen
  Neem voor andere manieren van betalen vooraf contact met ons op.
  Bijvoorbeeld als u:
  1. contant geld wilt opsturen.
  2. contant wilt betalen bij aflevering.
  

 

  4. VERPAKKEN

  Aasbloemen kunnen makkelijk en veilig in een brievenbusdoos of post-pakket worden verstuurd.
  Stekken en Aasbloemen in een pot kunnen zonder schade een week ingepakt blijven.
  
  42. Verpakken van stekken van Aasbloemen
  Wij verpakken elke stek van een Aasbloem in noppenfolie (bubbeltjes-folie).
  De kans op beschadiging via de buitenkant van de noppenfolie is vrijwel uitgesloten.

  43. Verpakken van planten van Aasbloemen
  Een Aasbloem in een pot kan door de noppenfolie niet bewegen t.o.v. de pot.
  Een Aasbloem in een pot wordt :
  2.1. in Nederland en naar Belgie het liefst met een droge potkluit verstuurd (verzendduur 1 a 2 dagen).
  2.2  naar andere landen altijd met een droge potkluit verstuurd (verzendduur 2-5 dagen). 

  44. Verpakken van Boeken
  Wij verpakken boeken in folie, en daarna in noppenfolie.
  De boeken worden verstuuurd in een 
  -- kartonnen brievenbusdoos (maximaal 3,2 cm dik) bij verzending als brief.
     De doos wordt met breed tape extra versterkt.     
  -- grote kartonnen doos bij verzending als pakket.
     De doos wordt met breed tape extra versterkt. 

  45.  Verpakken van uw Bestelling
  De verpakking van uw bestelling is een stevige doos of brievenbus-doos.
  De doos wordt op alle hoeken en in de lengte en de breedte met breed tape extra versterkt.
  Vaak wordt de doos ook met sterk nylon koord in de lengte en de breedte omwikkeld.
  Het openscheuren tijdens vervoer of express openmaken wordt hierdoor extra bemoeilijkt.

  45.1 Bescherming tegen andere Aasbloemen
  Aasbloemen worden extra beschermd  tegen andere Aasbloemen en artikelen door:
  1. kartonnen scheidingswanden in een (grote) doos te plaatsen.
  2. ze te verpakken in een of meer kleinere dozen, die samen in de grote doos worden geplaatst.

  46.2 Opvullen van lege ruimtes
  Lege ruimtes worden opgevuld met proppen krantenpapier.
  Op die manier zitten alle Aasbloemen en artikelen stabiel in de doos.
  En is de kans op beschadiging minimaal.

  47. Verzekering tegen schade en vermissing
  Uw aangetekende brief is verzekerd tegen beschadiging en vermissing tot 50 Euro.
  Uw aangetekende pakket is verzekerd tegen beschadiging en vermissing tot 500 Euro.
  
  48. Tijdstip van verpakken
  Het inpakken van de Aasbloemen gebeurt altijd in de middag.
  Hierna wordt uw bestelling aan het eind van de middag bij het Postkantoor afgegeven. 
  De tijdsduur dat de Aasbloemen in een doos verpakt zijn wordt zo tot een minimum beperkt.

 

   5. VOORRAAD EN OPSLAG

   49. Voorraad
  Sommige aangeboden Aasbloemen zijn beperkt in voorraad.
  Mochten we een Aasbloem niet meer hebben, 
  dan kan u deze soort met voorrang kopen als die soort weer in voorraad is.

  Bij grotere aantallen per soort (meer dan 10 stuks) graag eerst contact opnemen,
  i.v.m. beschikbaarheid en korting !

  50. Opslag van Aasbloemen
  Onze Aasbloemen staan in het licht tot ze worden ingepakt voor verzending.
  Het inpakken gebeurt in de middag, het afleveren op een Postkantoor op het eind van dezelfde middag.

 

  6. PRIVACY EN PERSOONS-GEGEVENS

  51. Privacy
  Wij respecteren uw privacy.
  Door u verstrekte gegevens worden niet aan derden meegedeeld of verkocht.
  Wij sturen u geen ongevraagde reclame.
  Wij vragen u niet om betaalgegevens zoals bankrekening-nummer, bankpas-nummer enz.
  U betaalt zelf bij uw eigen bank :
  -- via een beveiligde internet-verbinding.
  -- met een overschrijvingskaart van uw eigen bank.
  
  52. Discrete verzending
  Op de brief of op het pakket van uw bestelling staan alleen:
  1. uw naam en adres-gegevens.
  2. onze afgekorte naam (C.P.A.) en ons postbus-adres.
      Dit retour-adres is belangrijk als uw bestelling niet bezorgd kan worden.

  53. Beveiligde server
  Verstuurde berichten worden direkt door onze mail-server doorgestuurd naar ons Gmail-adres.
  Berichten worden dus niet online bewaard op onze server, maar staan bij Gmail veilig opgeslagen.

 

  7. PRIJZEN

  54. Alle prijzen zijn inclusief  BTW.  

 

  8. KORTINGEN 

  55. Korting van 10% vanaf 100,- Euro aan bestelde Aasbloemen en artikelen (exclusief boeken).

  56. Elke stek en Aasbloem in een pot met gratis Aasbloem-voeding en steek-etiket !
   Gratis 5 gram Aasbloem-mest en 5 gram Kalksalpeter per Aasbloem (stek of in een pot) !
   Goed voor 10 - 20  liter mest-oplossing.
   U heeft dan een jaar lang voldoende voedingsstoffen om uw Aasbloem verder te laten groeien.
   Bij 5 Aasbloemen stekken of in een pot krijgt u dus 5 x 5 = 25 gram Aasbloem-mest erbij, en ook 25 gram Kalksalpeter.  

   Betere en mooiere groei en bloei zijn het gevolg !
    
   Meer uitleg over het gebruik van Aasbloem-mest .

 

  9. LEVEREN

  16. Levertijd van uw bestelling
  Nadat wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw bestelling binnen 1- 5 dagen naar u verstuurd.
  1. Soms op dezelfde dag bij kleine bestellingen en boeken.
  2. Enkele dagen later als:
  2.1 we tijdelijk ergens anders zijn. 
  2.2 bepaalde vers gesneden stekken nog goed moeten drogen.

  Heeft u haast (verjaardag, vakantie), laat ons dat vooraf weten a.u.b.

  17. Adres-gegevens controleren a.u.b.
  Controleer goed uw naam en adres-gegevens op de toegestuurde rekening.
  Deze gegevens zullen worden vermeld op het adres-etiket.

  18. Afleveren op een ander adres
  Als u wilt kunnen wij uw bestelling afleveren op een ander adres.
  Laat ons dat vooraf weten a.u.b. 

  19. Afleveren op een NS-station
   Bestellingen kunnen soms worden afgegeven op een NS-station.
   Vanaf Vrijdag-avond 19:00 uur en op Zaterdag en Zondag.

  20. Duidelijke voorzieningen bij de voordeur
  Postbedrijven in sommige landen stellen bepaalde eisen aan het aflever-adres.
  Zorg bij de voordeur voor een:
  12.1 bel die het doet.
  12.2 huisnummer dat goed zichtbaar is.
  12.3 naambordje met uw eigen naam.

 

  10. VERZENDEN VAN UW BESTELLING

  21. Aangetekend en Verzekerd verzenden van grote bestellingen 
  Wij versturen grotere bestellingen het liefst aangetekend en verzekerd..
  Bij vermissing of beschadiging lopen u en wij geen financieel risico.
  Ook de overkomstduur van een aangetekende brief of pakket is korter.
  Tot nu toe zijn alle bestellingen goed aangekomen bij onze klanten !

  22. Discrete verpakking
  Op elk pakket en elke brief staat:
  1.  uw naam en adres.
  2.  onze naam als afkorting (CPA), en ons postbus-adres.
       Dit is nodig voor het terugsturen als het pakket of de brief niet kan worden bezorgd.  

  23. Adres-etiketten extra versterkt
  Over elk adres-etiket wordt doorzichtig breed tape geplakt in de lengte en de breedte
  Hierdoor wordt het spontaan loslaten of expres lostrekken van een etiket bemoeilijkt.
  En is het etiket beschermd tegen vocht en regen.

 

  11. VERZENDKOSTEN 2017

  36. Verzendkosten zelf berekenen
  Het gewicht van de artikelen staat aangegeven bij de beschrijving op elke artikel-pagina.
  Het lage gewicht van de kartonnen verpakking komt hier nog bij.
  De PostNL-verzendkosten kunt u hiermee ongeveer afleiden, zie de tabel hieronder.
  De DPD-verzendkosten bedragen 10,75 Euro tot 10 kilo naar Belgie.

  De meeste stekken kunnen als brief worden verstuurd (maximaal 3 Euro in Nederland).
  De meeste artikelen kunnen alleen als pakket worden verstuurd.

  37. Verzendkosten besparen 
  U kunt portokosten besparen door: 
  1. meerdere Aasbloemen, artikelen en boeken te laten versturen in één pakket. 
      Zie ook onze andere website: www.Cactus-boeken.nl  en  www.Peyote-Paradise.nl .
  2. uw bestelling af te halen op een Cactusbeurs
      Zie: http://cactus-beurzen.expertpagina.nl/
  3. uw bestelling bij ons op te halen in Amsterdam of omgeving.
  4. uw (grote) bestelling af te halen op een NS-station in Nederland.
      Vanaf Vrijdag-avond 19:00 uur en op Zaterdag en Zondag.

 

  12. VERZENDEN IN NEDERLAND PER POSTNL IN 2017

  24. Verzenden als brievenbuspakje per PostNL in Nederland
  Stekken kunnen in een stevige brievenbusdoos als brievenbuspakje worden verstuurd.
  Een brievenbuspakje is niet verzekerd tegen vermissing of beschadiging.
  Een brievenbuspakje wordt meestal op de volgende dag bij u bezorgd in Nederland, maar niet op Zondag of Maandag.
 
  25. Verzenden als aangetekend brievenbuspakje per PostNL in Nederland  
  Uw bestelling kan ook als "Aangetekende en Verzekerde brief" per PostNL worden verstuurd.
  De "Aangetekende brief" is dan verzekerd tegen beschadiging en vermissing tot 50 Euro.
  De brievenbusdoos is maximaal 3,2 cm dik, zodat stekken en mest er goed in passen.
  De kosten bedragen 8,35 Euro tot 2 kg voor verzending in Nederland.

  26. Verzending als aangetekend pakket per PostNL in Nederland
  Wij versturen pakketten het liefst als "Aangetekend en Verzekerd Pakket" per PostNL.
  Het "Aangetekende pakket" is dan verzekerd tegen vermissing en beschadiging tot 500 Euro.
  Bij vermissing of beschadiging lopen u en wij geen financieel risico.
  De status van een aangetekend pakket is met een Track & Trace code op internet te volgen.
  De kosten bedragen 8,60 Euro tot 10 kg voor verzending in Nederland.

  27. Verzending als gewoon pakket per PostNL in Nederland
  Weinig waardevolle pakketten versturen we het liefst als "gewoon pakket" per PostNL.
  Een gewoon pakket is niet verzekerd tegen vermissing en beschadiging.

 

  13.  VERZENDKOSTEN VOOR NEDERLAND PER POSTNL (2017)
  De meest gebruikte verzendwijzen hebben een gekleurde achtergrond.
  1. Per Brief 
  2. Brievenbuspakje
  4. Standaard Pakket
  5. Aangetekend Pakket
 Max. 38 x 26,5 x 3,2 cm
 Inhoud = 3,2 L
  Verzendbewijs
  Geen verzekering
  Verzekerd tot €  500,--  
  Geen handtekening 
  voor ontvangst
 Statusinformatie 
 over zending
  Geen handtekening 
  voor ontvangst
  Handtekening
  voor ontvangst
  Geen Track & Trace
   0 - 2 kg        €   3,95 
  Track & Trace
  Track & Trace
     0  -      20 gram    €   0,78
 3. Aangetekende Brief
   0 - 10 kg      €    6,95
    0 - 10 kg        €    8,60
   20  -      50 gram    €   1,56
   Verzekerd tot €  50,-- 
  10 - 30 kg     €  13,25
   10 - 30 kg        €  14,90
   50  -    100 gram    €   2,34
  Handtekening 
  voor ontvangst


 100  -    250 gram    €   3,12
  Track & Trace


 250  -  2000 gram    €   3,90
  0 - 2 kg            €   8,35


 

  14. VERZENDEN NAAR BELGIE PER POSTNL OF DPD IN 2017
                 

  28. Verzenden als brievenbuspakje per PostNL naar Belgie
  Stekken kunnen in een stevige brievenbusdoos als brievenbuspakje worden verstuurd.
  Zo'n brievenbuspakje is niet verzekerd tegen vermissing of beschadiging.
  Het brievenbuspakje wordt in 2 of 3 dagen bij u bezorgd in Belgie, dus ook op Zaterdag.

  29. Verzenden als aangetekende brievenbuspakje per PostNL naar Belgie  
  Uw bestelling kan ook als "Aangetekende en Verzekerd brief" per PostNL worden verstuurd.
  Een "Aangetekend brief" is verzekerd tegen beschadiging en vermissing tot 50 Euro.
  De brievenbusdoos is maximaal 3,2 cm dik, zodat stekken en mest er goed in passen.
  De kosten bedragen 11,95 Euro tot 2 kg voor verzending naar Belgie.

  30. Verzending als aangetekend pakket per PostNL of DPD naar Belgie
  Wij versturen pakketten het liefst als "Aangetekend en Verzekerd Pakket" per PostNL of DPD.
  Het "Aangetekende pakket" is dan verzekerd tegen vermissing en beschadiging tot 500 Euro.
  Bij vermissing of beschadiging lopen u en wij geen financieel risico.
  De status van een aangetekend pakket is met een Track & Trace code op internet te volgen.
  Vanaf 2 kilo kost het verzenden met DPD Euro 10,75 tot 10 kilo, en is veel goedkoper dan PostNL.

  31. Verzending als gewoon pakket per PostNL naar Belgie
  Weinig waardevolle pakketten versturen we soms niet aangetekend en verzekerd.

 

  15. VERZENDKOSTEN VOOR BELGIE (2017)
  De meest gebruikte verzendwijzen hebben een gekleurde achtergrond.
  Boeken (1 a 2) kunnen vaak als brief worden verstuurd.
  8.1. Per Brief 
  8.2 Aangetekende Brief
  7. Gewoon Pakket
  8. Aangetekend Pakket
  Max. 38 x 26,5 x 3,2 cm
  Inhoud = 3,2 L
  Verzekerd tot €  50,-- 
  Geen verzekering
  Verzekerd tot €  500,-- 
  Geen handtekening 
  voor ontvangst
  Handtekening 
  voor ontvangst
  Geen Handtekening 
  voor ontvangst
  Handtekening 
  voor ontvangst
  Geen Track & Trace
  Track & Trace
  Track & Trace
  Track & Trace
  2 - 3 dagen 
  verzendduur
  2 - 3 dagen  
  verzendduur
  1 - 2 dagen  
  verzendduur
  1 - 2 dagen  
  verzendduur
      0  -       20 gram    €  1,33
   0 kg -   2 kg   €  11,95 
    0  -  2 kg    €   9,31
   (geen T &T)
    0 kg -   2 kg   €  14,65 
    20  -       50 gram    €  2,66

   0  -  2 kg    €  13,00
   (wel T & T)   
 
    0 kg - 10 kg   €  10,75
    via DPD !
    50  -    100 gram    €   3,99

   2  -  5 kg    €  19,50
   (wel T & T)  
     2 kg -   5 kg   €  21,15
  100  -    250 gram    €   6,65


     5 kg - 10 kg   €  26,65
  250  -  2000 gram    €  9,31


   10 kg - 20 kg   €  35,65



   20 kg - 30 kg   €  46,65

 

  16. VERZENDDUUR

  32. Verzendduur in Nederland van uw bestelling
  U krijgt van ons een e-mail nadat wij uw pakket of brief bij PostNL hebben afgeleverd.
  Uw bestelling (aangetekend pakket & brief) wordt dan de volgende werkdag bij u bezorgd in Nederland.
  Voor ontvangst van een "Aangetekend Pakket" moet u tekenen.

  33. Verzendduur naar Belgie van uw bestelling
  U krijgt van ons een e-mail nadat wij uw pakket of brief bij PostNL hebben afgeleverd.

  33.1 Een "aangetekend en verzekerd pakket" wordt in 1 - 2 werkdagen bij u bezorgd in Belgie.
           Voor ontvangst van een "Aangetekend Pakket" moet u tekenen.

  33.2 Een gewoon pakket wordt in 1 - 2 werkdagen bij u bezorgd in Belgie.
           Voor ontvangst van een gewoon pakket hoeft u niet te tekenen.

  33.3 Een "aangetekend en verzekerde brief" wordt in 2 - 3 werkdagen bij u bezorgd in Belgie.
           Voor ontvangst van een "Aangetekende Brief" moet u tekenen.

  33.4 Een brief wordt in 2 - 3 werkdagen bij u bezorgd in Belgie.
           Zie de overkomstduur bij Postnl .

 

  17. VOLGEN VAN UW BESTELLING

  34. Track & Trace
  Aangetekende brieven en pakketten hebben een eigen barcode.
  Met deze barcode kunt u op internet zien waar uw pakket zich bevindt in het afleverproces.
  In de praktijk klopt het soms niet, vooral bij buitenlandse zendingen.
  Website:  Track & Trace bij PostNL .
  
  35. Track & Trace van buitenlandse bestellingen (buiten Nederland en Belgie)
  De aflevering van bestellingen in Europa (buiten Nederland en Belgie) duurt langer.
  En kan soms vertraging oplopen.
  Wij volgen elke dag het verloop van de bezorging van elke buitenlandse bestelling !

  Als de bezorging te lang duurt of niet goed loopt, mailen wij de ontvanger voor meer info.
  Zo kunnen u en wij sneller in actie komen om een pakket terug te vinden.
  Het pakket ligt soms bij een plaatselijk postkantoor op u te wachten,
  zonder dat de bezorger een bericht in uw brievenbus heeft achter gelaten !

 

  18. TERUGSTUREN VAN EEN BESTELLING

  39. Graag vooraf een e-mail met de reden en de datum
  Wilt u een bestelling terugsturen, laat ons dat a.u.b vooraf per e-mail weten !
  Misschien kunnen we een andere en betere oplossing vinden voor uw ontevredenheid.
  Vermeld ook de datum waarop u bestelde goederen of een gehele bestelling terugstuurt.
  Het is belangrijk dat wij terugstuurde Aasbloemen zo snel mogelijk uit onze postbus ophalen.

  N.B. U bent niet verplicht een reden voor het terugsturen op te geven.

  Tot nu toe zijn er geen bestellingen of artikelen naar ons teruggestuurd.

  40. Terugsturen nog beter dan de wet "Kopen op Afstand" 
  Wij handelen bij terug-betaling nog beter dan de huidige "Wet Kopen op Afstand" . 
  Volgens deze wet moeten verkopers u binnen 30 dagen terug betalen.
  Aasbloemen.nl betaalt u binnen 7 dagen de kosten terug voor een teruggestuurde bestelling.

  Tot nu toe is er geen enkele bestelling teruggestuurd, dus ook geen terug-betaling gedaan.

  Zie ook de rubriek "Online kopen" rechtsboven op elke pagina.

  41.1  Een koper van online bestelde goederen mag deze goederen:
            -- binnen 7 werkdagen na ontvangst terugsturen.
            -- zonder opgaaf van redenen, en in dezelfde staat als bij ontvangst.
            De koopovereenkomst wordt door het terugsturen van de goederen automatisch ontbonden.

  42.2  De portokosten voor het terugsturen komen voor rekening van de koper

  43.3  De koper draagt het risico dat de door hem bestelde, gekochte en teruggestuurde goederen 
            in goede staat door ons worden ontvangen. 
            Zorg dat de teruggestuurde artikelen:
            --  goed verpakt zijn.
            --  liefst verzekerd worden teruggestuurd.

  44.4  Aasbloemen.nl betaalt u binnen 7 dagen terug:
         1. het totale betaalde bedrag voor de teruggestuurde goederen.
         2. andere door u betaalde extra kosten zoals portokosten, verzekeringskosten.
         N.B. De portokosten voor het terugsturen komen voor rekening van de koper.
                  Zie de wet "Kopen op afstand" .

  45.5  Stuurt u niet alle gekochte goederen terug, 
           dan berekenen wij de extra kosten (porto, verzekering) voor de door u niet teruggestuurde goederen.
           Het betaalde extra bedrag boven dit bedrag zullen aan u worden overgemaakt,
           plus het bedag van de teruggestuurde goederen.

  41. Gemaakte kosten na het terugsturen van een bestelling
  Uiteindelijk heeft:
  1. de verkoper de portokosten voor verzending naar de koper betaald.
  2. de koper de portokosten voor de retourzending naar verkoper betaald.
  3. PostNL twee zendingen verstuurd en de portokosten hiervoor ontvangen !